Thursday, 11 July 2013

Bucolic Trend

Clothes and accessories that have a special place both in my closet and in my heart are the ones I got from my mother, my grandma and their grandmothers too.

In this outfit I wear a shoulder bag from Seventies, that I stole from my grandma's wardrobe: it was a kind of "mini-briefcase", so I restored it with shoe's polish and I added a ribbon in a small golden chain.
I consider it adorable, don't you?

P.S. If you love the necklace, you can contact this email address 
to receive some photos of many beautiful handmade accessories like it!
________________________

I vestiti e gli accessori che sia nel mio armadio che nel mio cuore occupano un posto speciale sono quelli ereditati da mia madre, da mia nonna e dalle loro nonne ancora.
In questo outfit indosso una tracollina degli anni '70 in vernice, che ho trafugato dal guardaroba della mia adorata nonna: era una sorta di "mini-ventiquattrore" che ho restaurato con del lucido da scarpe e che ho corredato di un nastro di raso fatto scorrere in una catenella dorata. Io la trovo adorabile, voi no?
P.S. Se vi piace la collana, potete contattare questo indirizzo email
per ricevere le foto di altri splendidi accessori fatti a mano come questa!


Dress - OVS Industry // Shoes - Obsel //
Bag - Vintage // Necklace - Handmade // Earrings - Primark
Brass Bracelet  - Avon // Bangle - Accessorize




MAKE UP


Foundation: Deborah Milano
Eyeshadows: Kiko n.61 and n.92 - Maybelline New York palette
Eye Pencil: Essence n.08
Rimmel: Lancôme Hypnôse Drama
Blush: Bottega Verde bronzer (used as blush)
Shimmering Powder: Bottega Verde Bijou Collection
Lipstick: Kiko n.96
Lipgloss: H&M

No comments:

Post a Comment