Sunday, 22 September 2013

An idea for... a different Curtain Snare


EN Hello everybody! I'd like to show you something alternative about curtains, done with magnets and tapes.
Well, truly it's been an experiment that I've done on my room's curtains, so I decided to show it to you.
It's really simple, but, in my view, the result is great!

Let's see how we can do this, hoping it could be an useful advice for you.
Send you a hug!
_______________________

IT Ciao a tutti! Volevo proporvi una piccola alternativa ai soliti lacci per tende con le calamite e i nastrini. In realtà è stato un esperimento che ho fatto sulle tende di camera mia e ne ho approfittato per riproporla anche a voi. E' davvero semplicissimo, ma, a parer mio, di grande effetto!

Vediamo come si fa, sperando di darvi un suggerimento utile ;)
Un abbraccio,


NECESSARY / OCCORRENTE



STEPS / PROCEDIMENTO
EN Using the screwdriver (1), put the magnet out of its base (2) and put it into the tissue extremity (3) (I chose linen because of its simple large fibers).
Screw it into its support (4) and do the same things for all the magnets (5).
_______________________

IT Con il cacciavite (1), togliete le calamite dal loro supporto (2) e infilate la vite a un'estremità della striscia di tessuto (3) (io ho preferito il lino per la semplicità delle fibre larghe). Riavvitate nel supporto (4) e ripetete l'operazione per tutte e quattro le calamite (5).







THE RESULT / IL RISULTATO




No comments:

Post a Comment