Saturday, 21 December 2013

Christmas Packaging


EN   Hello everybody, here I am in this period full of tasks. Obviously, I can't forget about you and about my blog!
This is exam period, but Christmas is coming and even the problem about gifts. But today, I'm not going to talk about WHAT to donate, but HOW to donate it.
Yeah, we know: when we make a present to someone, especially if he's an important person for us, we cannot forget about the appearence.
Then, I think that creating a snappy and elegant packaging is also funny. So I'll leave the same old wrapping and I'll show you how to remake the simple packet I created this year for my gifts.
_______________________

IT   Ciao a tutti, rieccomi in questo periodo pieno di impegni. Non mi sono dimenticata del mio blog né di voi ovviamente!
Oltre a essere periodo di esami, si avvicina anche il Natale, e con lui la problematica dei regali. Ma oggi non ho intenzione di parlarvi di COSA regalare, bensì di COME regalarlo.
Si sa, quando facciamo un dono, soprattutto alle persone a noi più care, non possiamo certo tralasciarne la presentazione
Inoltre, trovo che ingegnarsi a creare un packaging d'effetto ed elegante sia anche divertente. Quindi lascerò da parte la solita vecchia carta da regalo e vi mostrerò come riprodurre i semplicissimi pacchetti che ho creato quest'anno per avvolgere i miei regali.


NECESSARY / OCCORRENTE


_______________________


EN   In my case, I put the straw into my gift, a Christmas back-door, and I layed down in the center some chocolates, as it was a nest. Then I created the package.
________________________

IT   Nel mio caso, ho inserito la paglietta nel mio regalo, un dietro-porta natalizio, e al centro vi ho adagiato alcuni cioccolatini, come fosse un piccolo nido. Poi sono passata a creare il sacchetto.





EN   First of all, I folded jute in half (1), I measured the dimension of my gift and I marked with a pin where my sewing had to finish. (2).
Then, I simply sewed free sides till the mark and I upturned the packet (3).
After putting my gift inside, I closed the package with a ribbon, adding also a piece of a festoon (4-5).
________________________

IT   Per prima cosa, ho piegato la juta a metà (1), ho misurato la dimensione del mio regalo e ho appuntato con uno spillo dove dovesse finire la cucitura del sacchetto (2).
Successivamente, ho semplicemente cucito i lati liberi fino al segno, e ho poi rovesciato l'interno del sacchetto all'esterno (3). 
Dopo aver inserito il mio regalo, ho chiuso il sacco con un nastro, annodandovi insieme anche un pezzo di festone (4-5).



So, do you like it?
See you soon!
________________________

Allora, vi piace?
A presto!

Follow me also on:

11 comments:

  1. This packaging idea its beautiful and festive. Happy Holidays to you and yours.
    http://tifi11.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Great DIY! So cute! Just found your blog and really like it! Would you like to follow each other on GFC, Facebook or bloglovin to stay in touch? Let me know, thanks!

    xx,
    www.mellowyellowblog.com

    ReplyDelete
  3. nice post!!
    thank you so much for your lovely comment at my fashion blog merry xmas and a happy new year!!
    http://daphniaslife.blogspot.gr

    ReplyDelete
  4. Great idea!
    Thank you for your comment in my blog! <3
    Kiss

    http://a-b-beauty.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  5. Che carini!!! <3 Da provare!
    Grazie mille per essere passata sul mio blog! Ti andrebbe di visitare il mio ultimo post?
    It's Christmas time

    ReplyDelete
  6. wow, this is really cool. thanks for sharing this DIY project :)


    xoxo,
    Gelleesh.com

    ReplyDelete
  7. Hai avuto delle bellissime idee per confezionare i tuoi regali...i sacchettini di iuta sono deliziosi.

    ReplyDelete
  8. So great that you've redesigned your blog with the christmas atmosphere!! :)

    Tao of Sophia

    ReplyDelete
  9. un'idea carinissima valida anche per le prossime vacanze pasquali grazie mille

    ReplyDelete