Saturday, 7 December 2013

Creating my Fringe Necklace


EN   As I told you a couple of days ago in my last post (Fringe Necklace, HERE), I'm going to show you in this article how to create the necklace I wore in that outfit, with few, simple passages.
First of all, let's see what you need.
__________________________

IT   Come vi avevo anticipato un paio di giorni fa nel mio ultimo post (Fringe Necklace, QUI), ecco qui un articolo in cui vi mostro i pochi e semplici passaggi per realizzare la collana che indosso in quell'outfit.
Vediamo, prima di tutto, l'occorrente.

NECESSARY / OCCORRENTE


EN   Since I had an unused necklace, because it seemed to me it was corny, but since I didn't want to throw it away, I decided to decorate it.
I took two kind of fringes, a shorter one and a longer one, and I cut them (the white one is shorter).
Then, I simply sewed the black fringe to the links of the chain necklace, and the white fringe behind the black one.
__________________________

IT   Avendo una collana inutilizzata, perché mi sembrava banale, ma non volendo buttarla, ho deciso di decorarla.
Ho preso due tipi di frange, una più corta e una più lunga, e le ho tagliate a misura (quella bianca l'ho tenuta più corta). 
Ho poi semplicemente cucito la frangia nera agli anelli della collana-catena, e successivamente ho cucito la frangia bianca su quella nera.


EN   In this case I used a chain necklace, but if you have simple necklaces, crew-neck and without links, you can also use fabric glue or hot glue.
I think the result is amazing, I love this accessory! Do you agree?
See you soon!
__________________________

IT   In questo caso ho utilizzato una collana-catena, ma se doveste avere collane normali, senza anelli, magari girocollo, potreste optare per la colla per tessuti o la colla a caldo.
Io credo che il risultato sia strepitoso, adoro quest'accessorio! Voi che ne dite?
A presto,



7 comments:

  1. wow bell'idea :) mi sono iscritta al tuo blog, passa da me se ti va http://honeymakeup91.blogspot.it/

    ReplyDelete
  2. Bravissima , è stupenda ♥

    tirateladimeno.blogspot.it

    ReplyDelete
  3. Great post! would you like to follow eachother?
    xx
    daniella
    simplybeautifulelegant.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Idea fantastica e collana bellissima :)
    Mi sono iscritta al tuo blog, passa da me se ti va!

    Mademoiselle Fede ❤

    ReplyDelete
  5. Love this DIY!! Your necklace looks amaze! Started following you with Bloglovin' too!

    Love,

    Noor
    http://queenofjetlags.com

    ReplyDelete