Thursday, 5 December 2013

Fringe Necklace


EN   Here we are with a new outfit post!
Today I start immediately saying that the showpiece is my maxi fringe necklace. I love it. Not just because is extremely showy, as I like it to be, but also because it's handmade by me, in a simple way that I'm going to show you in a couple of days with a short post.

I also like a lot the low-cost clutch by H&M, from the last summer collection. I matched it with the light blue tank with chiffon volant.
Well, truly, this outfit is full of showy pieces, but I think that, matched together, they create a nice mix: striped silk blouse, leather leggings and, last but not list, studded pumps.

At the end, my Ray-Ban Wayferer from Seventies complete the look with a vintage touch.

What about it?
See you soon!
____________________________

IT   Rieccoci di nuovo con un altro outfit post!
Quest'oggi parto subito dicendo che il pezzo forte sarà un accessorio, precisamente la maxi collana di frange. L'adoro. E non solo perché è esageratamente vistosa, come piace a me, ma perché l'ho fatta io, in un modo molto semplice che fra un paio di giorni vi mostrerò con un breve post.

Mi piace molto anche la clutch low-cost H&M, della collezione estiva appena passata. Ho deciso di abbinarla alla canotta con volant in chiffon
Ripensandoci, quest'outfit è ricco di particolari vistosi, ma, insieme, trovo che creino un piacevole mix: la blusa a righe in seta, i leggings in pelle e, last but not list, le pumps borchiate.

Completano il look, con un tocco vintage, i Ray-Ban Wayferer anni '70.

Che ne dite?
A presto!

Blouse - Tailor-made (BUY SIMILAR HERE)
Leggings - Calzedonia (BUY SIMILAR HERE)
Tank - No brand (BUY SIMILAR HERE)
Shoes - Tata Italia (BUY SIMILAR HERE)
Clutch - H&M (BUY SIMILAR HERE)
Sunglasses - Ray-Ban (BUY SIMILAR HERE)
Necklace - Handmade // Earrings - Vintage // Ring - No brand



  





  



Photos by Vincenzo Giovinazzo

9 comments:

  1. Che carina che sei in queste foto! Stai proprio benissimo cara :-)
    Bella la borsetta e le scarpe! Grazie mille per essere passata sul mio blog! Ti andrebbe di visitare il mio ultimo post? My look of November

    ReplyDelete
  2. Bellissima la collana e come l'hai abbinata!
    Ti copierò anche la clutch leo!
    Un bacione

    The Fashion Curly

    ReplyDelete
  3. Love the jacket and the fringe necklace

    ReplyDelete
  4. Love the entire outfit and the color choice you look beautiful.
    http://tifi11.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Thank you so much for your lovely comment at my fashion blog
    amazing outfit I am your new follower follow me back
    xxx
    http://daphniaslife.blogspot.gr

    ReplyDelete
  6. Great stripe blouse! I love the look)

    Maggi from
    http://secretpassageinthebilberrypay.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Buona serata cara !
    Grazie mille per essere passata sul mio blog! Ti andrebbe di visitare il mio ultimo post?
    Maxi Bomber 5preview

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. molto bello il blog,ti seguo!ne ho uno anch'io,(di moda ovviamente:)vieni a dare un'occhiata e se ti va seguimi!
    Grazie mille!
    VERONICA
    http://www.givemefashionblog.com

    ReplyDelete