Friday, 31 January 2014

Meow!


EN   Good evening my dears! Let's launch this weekend with a new outfit post, do you agree?
I use the occasion also to inform you that the products I was waiting for are finally arrived, so there will be a mega review on the blog shortly about this (in my view) amazing e-shop. Who follow me on Instagram (@fashionbites_blogmoda) and on Facebook has already known some preview...
Let's start with the outfit!
Protagonists: my craved cat-slippers, sale's booty. I crazy fell in love with them at the first sight.
I chose to match them with a very particular outfit, with a vintage savour: dots t-shirt with Peter Pan collar, flared skirt "do-it-myself" and opaque tights. Just one color touch, with the necklace, a bit ethnic.
Both the sunglasses (used also HERE, I love them) and the small patent leather satchel (used HERE) are original vintage (I rescued the folder from my Grandma's wardrobe).

What about the look?
I hug you!
___________________________

IT   Buonasera miei cari! Inauguriamo il fine settimana con un nuovo outfit post, che ne dite?
Colgo l'occasione per informarvi che mi sono finalmente arrivati i prodotti che aspettavo, quindi a breve su questi schermi farò una mega review di un e-shop, a parer mio, fantastico. Chi mi segue su Instagram (@fashionbites_blogmoda) e su Facebook, ha già avuto modo di sbirciare qualche anteprima...
Cominciamo con il look di oggi!
Protagoniste: le mie tanto agognate slippers con il muso di un gatto, bottino dei saldi. E' stato folle amore a prima vista, e avevo da tempo deciso che sarebbero state mie (meglio se con un bello sconto).
Ho scelto di abbinarle a un outfit un po' particolare, dal sapore molto vintage: t-shirt a pois con colletto Peter Pan, gonna a ruota "fai-da-me" e calze coprenti. Unico tocco di colore è il girocollo, quasi etnico.
Gli occhiali da sole (utilizzati anche QUI, li adoro) così come la cartellina in vernice (usata QUI) sono originali vintage (la cartella l'ho recuperata dal guardaroba della nonna).

Che ne dite del look?
Vi abbraccio,


T-shirt - Kiabi (BUY SIMILAR HERE)
Skirt - Tailor-made (BUY SIMILAR HERE)
Coat - Zara (BUY SIMILAR HERE)
Shoes - Tata Italia (BUY HERE)
Bag - Vintage (BUY SIMILAR HERE)
Tights - Calzedonia // Sunglasses - Jack Kenneth 
Necklace - Stradivarius // Earrings - No brand









  


Photos by Vincenzo Giovinazzo




Follow me also on:

16 comments:

  1. Real cute outfit love the skirt.
    http://tifi11.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. troppo carino questo look con le "agognate" slippers ;) che adoro!!!
    kiss
    Carola

    PursesintheKitchen.com

    ReplyDelete
  3. Nice
    check my last outfit post
    http://daphniaslife.blogspot.gr/2014/01/pink-lover.html

    ReplyDelete
  4. the bag is very unique. love the contrast between the structured bag and chain shoulder strap.

    ReplyDelete
  5. I love your blog
    followed
    http://minimaysi.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  6. Ma quanto è carino il tuo outfit??? Mi piace quel tocco vintage dato dalla tua postina, è davvero una meraviglia!!!!
    Ilenia's Wardrobe
    http://ileniaswardrobe.blogspot.it/

    ReplyDelete
  7. Davvero molto carina..gli occhiali son davvero splendidi ma la cosa che mi piace di più sono le ballerine *_*!

    Grazie mille per essere passata sul mio blog! Ti andrebbe di visitare i miei ultimi post?
    Stradivarius black skirt & Zara blue bluse
    Come mixare la stampa animalier e la quadrettata

    ReplyDelete
  8. Sei troppo carina con questo stile bon ton/vintage, la micro borsetta poi è adorabile!

    Arianna, Nymphashion ♡

    ReplyDelete
  9. Awesome look my love !! have a nice week :) xx
    www.ambifashion.com

    ReplyDelete
  10. Troppo carino questo outfit :)

    http://www.teanonsolomoda.com/

    Kiss Tea

    ReplyDelete
  11. Great outfit!)I like your blog!Would you like to follow each other? Just let me know in my blog. xoxo
    http://www.elationofcreation.com/

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Molto carino quest'outfit, mi piace è diverso dal solito e molto feminile !
    Brava !

    http://mademoiselle-angele.fr

    ReplyDelete